söndag 17 augusti 2008

Frövi open

I går var vi och spelade Frövi open, hade jättetur med vädret. Spelade med i samma boll som min brorson och två äldre herrar. Gjorde en birdie på andra hålet, kul! Fick sammanlagt 31 poäng, inklusive 2 streck och 3 ettor, inte så kul, så det hade kunnat bli bättre om jag skärpt till mig. Men det är ju så med golf, man vet aldrig hur det slutar. Vann förresten längsta drivern på hål 14 och fick ett paket bollar och ett paraply. Min brorson vann närmast flagg på hål 15, det var bra gjort, han låg 1,70 från flaggan, bra Jacob!!

Åkte sen hem och duschade och kl. 19.00 gick bussen med de som ville till Linde GK igen för middag och prisutdelning. Det var god mat och väldigt trevligt. "Don Gustavo" trubadurade lite efter maten så det blev lite allsång emellanåt. Kl. 23.00 gick bussen tillbaka till Frövi, vilket var lagom. Kände för lite efterfest, men idag så tackar jag för att det inte blev det.

Nu ska vi kolla en film som jag lånat av syrran, kommer inte ihåg vad den heter, men det ska bli skönt att få ta det lugnt i kväll med lite popcorn och film. Ska först ta en promenad med hundarna i hällregnet.

Inga kommentarer: