lördag 3 augusti 2024

Trött

Denna vecka har jag jobbat mer än vad jag brukar, fler dagar och längre pass. Dessutom har det hänt mycket med de gamla som tagit mer tid som gjort att andra inte får lika mycket tid som de ska ha. Och jag är som jag är, bryr mig och tar in så mycket 😏. 

Sen känner jag att Rollo och Ivar börjar bli gamla, det gör mig också bekymrad, hur ska det bli när de inte finns längre 😔. Men jag intalar mig, försöker i varje fall, att de vet ingenting när det är dags, det är vi som blir kvar som blir ledsna. Men tanken att aldrig mer få se dom igen känns fruktansvärt 😔. Man får ta en dag i taget. På tisdag ska de på sin årliga seniorkoll igen, det är bra att se hur de mår 😊. 

Och så är det pappa, han är i början på dement, men det känns som det går fort med det nu 😔. Tanken på att han kanske inte kommer känna igen oss sen känns så fruktansvärt 😢, han som varit sån aktiv företagare med massa järn i elden, nu vill han knappt träffa oss barn, och när man pratar med honom är det väldigt snurrigt. 

Allt detta gör mig så trött, enda gångerna som jag får bli av med tråkiga tankar är när jag jobbar, då är jag fokuserad på det, får nog jobba lite mer 😊.

Inga kommentarer: