tisdag 21 februari 2023

Drejkurs

 






Vi har så kul på drejkursen jag går på hos Eva Lagerträd. Vi skrattar och har kul, fikar och kan vara tysta länge pga djup koncentration. Att centrera leran på drejskivan kräver mycket tålamod och koncentration. Det bästa är att jag trivs så bra med mina vänner, jag känner sådan tillit till dem, vi kan nog prata om det mesta (i alla fall jag 😄).
Idag berättade jag om min ”talabaklänges). Josefin har jag tydligen redan berättat för, när vet jag inte då jag bara träffat henne på jobbet när jag var på äldreboendet Solliden. Kanske hon läst om mig på nätet då jag var med i Allers för min panikångest. Men Eva blev förvånad och tyckte det var otroligt, de tyckte jag borde vara med på Talang 😂. Jag har tänkt och pratat baklänges så länge jag kan minnas, en annan sak jag håller på med är att om jag pratar eller tänker något måste bokstäverna i en mening vara jämt antal, tex jag har är det 6 bokstäver i, blir det fler ord så bokstäverna blir ojämna tex 7 st så fortsätter jag tills bokstäverna är jämna, tex 16 st i en mening. Detta tar ju massa energi och tid i mitt huvud. En samtalsterapeut sa att det måste ta en otrolig energi och tankehärva, att både tänka baklänges och räkna bokstäver. Och det gör det. Ibland försöker jag låta bli, men det är svårt. En gång tittade jag på Guiness rekordbok på tv, då var det en tjej som talade baklänges, jag klarade testet snabbare än vad hon gjorde. 

Inga kommentarer: