onsdag 19 januari 2022

Bra med rutiner

 Jag har börjat hjälpa vår kompis och travtränare att ta ut hans 5 hästar (en som vi är delägare i) och mocka på morgnarna. Jag åker dit så jag är där strax före 8. Han fodrar dom sedan tar vi ut dom och hjälps åt att mocka och fylla på hö i boxarna. Det tar tar mellan 30-40 min, inte lång tid men jag hinner klia lite på hästarna och när man tar ut dom får man också lite kontakt och samarbete m hästarna. Jag har ju saknat det så mycket, kontakten med hästar men även mockningen ger så mycket faktiskt. Kan kanske vara känslan att göra iordning och fint till någon annan så de får det bra 🥰. Denna lilla morgonrutin gör att man kommer igång. Jag går upp, släpper ut hundarna i trädgården så de får morgonkissa, sätter på mig stallkläderna, tar ett äpple som jag äter på vägen till hästarna. Gör stallsysslorna, åker hem och äter gröt och så en promenad med hundarna. 





Idag hämtade jag även mina två små barnbarn, tjejerna är 3 och 5 år, de var hos mig från strax över 9 till strax före 5 på kvällen. Vi grejade iordning med leksakerna på övervåningen så allt är på ett ställe. Har även köpt en vhs-spelare så vi kan titta på mina barns alla filmer de tittade på när de var små där uppe också. Lejonkungen, Pocahontas, Dennis och många fler som jag sparat. Men vilken skillnad på kvalitén, det är verkligen tecknade filmer 😄. Men det är charmigt och nostalgiskt ❤.


Inga kommentarer: