lördag 24 februari 2018

Värk..

Jag har problem med värk i kroppen, antagligen har jag fibromyalgi, två läkare som jag varit hos tidigare misstänker det men jag har inte gått vidare med det, och denna vinter har inte varit rolig, har haft så ont i kroppen och varit så trött.
I förrgår var jag ute och gick med vår delägartravhäst som rehabiliteras just nu pga skada i knä och en kota på vänster bakben, hon ska skrittas 10 min. Jag tog även med hennes hagkompis när vi tog dagens promenad, en lite stressad tjej. Vi gick vägen ner mot rakbanan där de nu även bygger en väg så det åker stora traktorer med singel som låter en del. Så det kom en där vi gick, men föraren stannade till och väntade medan vi gick åt sidan. Men de blev ju lite oroliga, de är ju inte så vana att gå utan bomull i öronen heller travhästar som de är. Så det blev jobbigt att hålla två hästar i vardera hand, statiskt blev det. Så när vi kom hem igen var armarna rätt möra. Så igår var hela min kropp i smärta, så stel och hade så ont. Denna värk gör att jag även blir så trött.  Idag sov jag till 10, det var längesen, kändes som halva dagen gått när jag vaknade 😊.
Jag har fortfarande ont, men det ger sig nog snart.

Inga kommentarer: