onsdag 26 april 2017

Många personer som lever med funktionshinder som gör att de inte är, som vi anser, lika "sansade" eller uppför sig så att vi tycker att "vi inte vet vart vi har dom", de är för utåtriktade och säger ofta vad det faller dem in, dessa personer kanske kan bli pinsamma vid vissa situationer. Eller så är det personer som är lite för tystlåtna, de är inte med och roar varandra i fikarummet eller i klassrummet, de håller sig på sin kant, vilket kan uppfattas som att de/vi inte  kommer klara av att ta för sig när det verkligen gäller i vissa situationer. Ja alla är vi inte stöpta ur samma form och det ska man ju helst vara i vårt samhälle. Jag till exempel har bytt jobb ofta, varit på olika vikariat, jag har ofta jobbat på arbetsplatser där det handlar om människor, och att arbeta med människor när man är HSP och känner av mycket, analyserar mycket och blir trött av så mycket stoj och intryck så fungerar det bara i perioder. Jag känner i hela kroppen när det blir för mycket, hela kroppen blir spänd så jag får ont.
Just nu är min kropp spänd och jag har ont överallt känns det som. Jag har en häst som skulle kunna ge mig så mycket, vilket hon gör. Men ibland blir det så mycket höga ljud i stallet, där man vill ha lugn och ro, så jag brukar åka dit när jag vet att det brukar vara lugnt. Dessutom så lever jag mig så in i hästarna. Jag funderar på att ta hem min häst och köpa mig en till, kanske köpa en från Hästars värn, får se.

Inga kommentarer: