tisdag 21 maj 2013

Gipset borta nu..

Igår var jag och tog bort det tråkiga gipset, hua, det var inte kul att se det håriga benet där under. Och skitigt var det strax innanför nere på foten och trasigt under foten pga att jag gått mycket på det. Ursäktade mig till killen som tog bort det, men han sa att de var mer oroliga om det var tvärt om, det var bara bra att jag varit aktiv och gått på det i mitt fall. Kändes bra, trodde jag skulle få bannor :-).
Jag kunde stå på benet utan problem, stel naturligtvis och lite ont fram på vristen när jag lutade mig framåt, men det var som det skulle vara. Jag var en aning överrrörlig i vristen så jag skulle vara försiktig med att vrida foten åt sidan för mycket i början.

På vägen hem åkte jag och handlade, bar lite för tunga kassar sen och gick nog lite för mycket på foten, hade ont och var svullen på kvällen. Det stelnade till ordentligt på kvällen när jag setat ett tag, men lite massage runt vristen gjorde susen :-).

Idag tog jag en lång tur med Roxy på cykel, det blev 8,5 km, men vi tog det lugnt, blev mest i promenadtakt för hennes kondition är ju inte heller som för 6 veckor sedan :-).

2 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Vad skönt att gipset är borta!
Och konditionen kommer på nån dryg vecka.
Nu befinner vi oss i en underbar tid! Härligt att du kan njuta med båda benen nu! ;o)
Kram Kicki

Freja Rico sa...

Tack Kicki, men har mer ont nu än när jag hade gipset på, konstigt, hoppas på bättre tider snart :-).

Kram