måndag 4 september 2023

Mycket nu



Jag kan säga ang förra inlägget att jag samma dag mailade min chef att jag hellre fortsätter jobba som timvikarie 😬. Jag har så mycket att göra med alla djur så jag känner att det passar mig bättre just nu.

Vilken dag idag 😏, skulle vilja ha den ogjord, känner mig så trött och utschasad. Idag har hundarna skällt på allt möjligt när vi har dörren öppen, och när det är fint väder vill man ha det. Är man trött och ljudkänslig kan det bli väldigt stressigt 😏. Vi har en extra hund i en vecka som inte är van med alla som går förbi här och alla nya ljud hon hör. Då skäller hon så klart och de andra hänger på, ibland vet hon inte vad hon skäller på verkar det som 😄. Ringde till vår gruppledare i morse om en sak som hände igår och empatisk och väldigt högkänslig som jag är blir allt väldigt stort för mig och jag kan gå och älta länge länge om det hänt nåt som jag tycker kan vara lite pinsamt. Jag känner verkligen att jag känner mig som en utomjording ibland, jag berättar saker som jag egentligen inte behöver berätta, jag är för öppen om saker ibland, skulle kunna hålla tyst och slippa jobbiga situationer 😝. Sen ska jag försöka förklara lite bättre som jag menar, har ju ibland lite svårt att berätta saker så det blir helt som det ska vara 😌. Krånglar liksom till det. Så man hör ibland på folk att de nog tycker jag är lite märklig 😄. 

Sen ikväll när jag hade varit och handlat, och hade Ivar med mig i bilen. När jag kom hem strax före 21.00 släppte jag Ivar ur bilen utan koppel, jag hade påsar i båda händerna. Just då i mörkret kl 21.00 kommer det en man joggandes och skrämmer slag på både mig o Ivar. Lilla Ivar far efter mannen och han tvärstannar till slut och skriker åt Ivar, blev lite orolig ett tag att han skulle sparka till Ivar, jag hann ju inte med att få tag på honom 😬. Det hade han nog inte klarat. Jag förstår att mannen blev arg, inte kul att bli jagad av en liten hund, dessutom en utan tänder, men det kunde ju inte han veta 😏. Då blev jag rätt stressad, vill inte bli osams m folk om våra hundar.

                           Ivar 

Inga kommentarer: