onsdag 30 augusti 2023

Blir för mycket ibland

Ikväll är jag trött i kroppen och framförallt knoppen. Jag övertänker mycket som vanligt, känns som hjärnan aldrig får en lugn stund. Hur mår hundarna, hur mår hästarna, hur mår katten Lisa och hur tycker andra om mig helt enkelt. Det har varit några dagar då jag tvivlar på mig själv. Varför jag gör det vet jag inte. Jag mår bra m djur och att sitta själv och greja m leran. Jag var och pratade med vår chef idag om min lön. Jag har fått veta att jag har 7 kr mindre i timlön än en annan person (säkert fler gissar jag) som inte har mer erfarenhet än mig på jobbet, hen var nog bara lite mer tuff än mig när det frågades vad hen ville ha i lön. Det känns inte kul att veta när man gör samma jobb. Hon skulle höra av sig igen. Hon frågade om jag kunde tänka mig jobba på schema, och jag svarade ”om det finns på 50 % så kan jag tänka mig det”. Kan kännas skönt att veta hur man jobbar så man kan planera sina dagar 😀. När jag cyklade hem funderade jag på om jag ”skröt” för mycket om mig själv när jag sa att jag engagerar mig mycket på jobbet??? Men det gör jag faktiskt 😏.

Inga kommentarer: