torsdag 19 januari 2023

Fram och tillbaka

Som Hsp överanalyserar jag och tänker fram och tillbaka om jag skulle vilja göra någonting. Samtidigt är jag så impulsiv ena dagen, allt kommer gå bra och jag bestämmer att jag ska göra någonting som jag verkligen brinner för. Som nu när jag har funderat länge på hur jag vill göra med hästar. När jag fick ta bort Freja först och ett år senare Kitty så bestämde jag ”aldrig mera häst”, det var så hemskt att ta bort dom. Men nu har det grott i mitt huvud att antingen vill jag flytta från hus och stall där vi bor nu för det påminner så mycket om hästarna. Men samtidigt är det så svårt att leva utan hästar. Min frisör pratade förra gången jag klippte mig att hon ska och kolla på Gotlandsruss på Gotland i juli för hon ska köpa två föl. Jag började fundera lite grann på russ sen, har ju haft dem som häst jag skulle kunna tänka mig att ha. Men sen tänkte jag inte så mycket mer på det. Men så var jag och klippte mig igen häromdagen och hon pratade igen om russen. Då sa jag ”undrar om jag inte ska följa med”, och det tyckte hon. Kolla kan man göra 😀. Så nu har jag till juli på mig att fundera 🤔. 

Men så ibland kommer tankarna om jag orkar med dessa känslor till djuren, jag kollar in, känner in hur hästarna mår och har det mest hela tiden. Sen har jag hundarna och katten att tänka på 😏. Kanske borde köpa lite höns också, kanske om det blir många djur då kanske dessa känslor försvinner, det blir lite för mycket så det slår över kanten så det blir tvärtom, jag blir känslokall 🤔😄??


Inga kommentarer: