lördag 11 februari 2023

Hantverk

 Känslokall som jag skrev i förra inlägget var nog lite hårt ord, jag menade mer att om jag har fler djur kanske de håller mer av varandra och bryr sig inte så mycket om mig 😄. Vore skönt och inte bli så otroligt otroligt ”kärleksfull” med alla djuren, lagom vore bra 😊. 

Nu har jag inte varit så mycket hos ”travarna”, dvs Olle, Lady mfl. Eftersom det inte är mina hästar kan jag ju inte göra vad som helst, tex ta ut Olle och träna lite tömkörning som jag hade gjort om det var min häst, eller i alla fall gått ut och gått med honom nästan varje dag. Nu är han ju 9 månader redan. Eller tömköra Lady och markträna henne lite. Ägaren frågade när jag var där sist om de fick komma hit i sommar igen, och jag sa ja, han vill ju inte ta bort de fina hästarna, och jag tycker det vore jättesynd. Jag skulle få Lady sa han, ”då får du ta bort henne sen” sa han. Nej du, sa jag, jag har fått tagit bort två hästar på kort tid, klarar inte av det 😏. Men nu sa min man igår att han letar efter någon som kan tänka sig ha henne och ett annat sto i stallet som fölmärrar. Hoppas de kommer till bra ställen då.

Jag har börjat gå kurs i drejning, jättekul! Det är jag och en tjej till som går hos Eva Lagerträd här i Frövi. Det är inte så lätt, sist var det lite luft i min lera så det var helt omöjligt att centrera leran på drejskivan. Eva kom på det när hon skulle hjälpa mig att centrera. Hon tog då en kniv och tog hål på luften. Sen gick det bra. Det är mycket som kan hända under drejningen 😄. Men vi har jättetrevligt, vi både skrattar och talar allvar. Och så fikar vi. 


Jag målar ju hemma också, det blir både akvarell och akryl. Sedan virkar jag. 





Inga kommentarer: