söndag 8 januari 2023

Undrar ibland…

 Ibland undrar jag hur det skulle vara att vara lite mindre känslig, och även lite mindre analyserande som person. Undrar även ibland hur det skulle kännas att inte vara konflikträdd??? Konflikträdslan är inte lika stark som den en gång varit, men lika känslig och analyserande är jag nog fortfarande.

Vi ”pratade” lite om det på en instagramkonto, och om näthat. Det finns hur mycket som helst på nätet, har själv aldrig varit med om det, men en tjej på Instagram som jag följer har det. Hon har en vlogg, en fin och duktig tjej som föder upp hästar och jobbar mycket med fölen väldigt tidigt. En del har synpunkter på det, och visst får man tycka, men någon har skrivit att det är djurplågeri något som hon gör. Jag har följt henne snart ett år och jag kan inte förstå vad som skulle vara djurplågeri, hon är så mjuk och fin med fölen och håller bara på korta stunder med fölen för att förbereda dem inför grimma, skoning, transport mm.

Jag skrev då att man törs knappt lägga ut något och skriva något på nätet längre, man kan bli påhoppad om man tex skriver något som man gör eller tycker, värst är det ju förstås för de som har många följare. Någon skrev då att man kan blocka denna person som är elak. Men denna tjej låter de vara kvar för då kanske de som är elaka lär sig att vara snälla när de ser hur snälla människor beter sig. Dessutom är hon inte konflikträdd, hon låter dem skriva, enligt henna ska de inte få förstöra. Bra tänkt tycker jag 😀! 

Inga kommentarer: