torsdag 12 januari 2023

Ryggskott

 Ibland tror jag att jag är 25 år och klarar det mesta. I förrgår tog jag våra två gamla toastolar och körde iväg dem till återvinningsstationen i Södra Måle. Men först bar jag ner den ena från övervåningen och ut i bilen, den andra stod utanför huset redan vid ytterdörren. Men för att komma till bilen från huset måste man först nerför sex trappsteg först, sedan nerför trädgårdsgången till ännu en trapp med vad jag har för mig fem trappsteg. Och sedan till bilen ca tio meter och så lyfta upp dem i bagaget. Men innan jag tog in dem i bilen duschade jag rent dom. Och så iväg med dom i bilen och slängde av dem i containern vid Måle. Sedan åkte jag hem och gick en timme med hundarna. Då kände jag ingenting, men på kvällen hade jag ont i axlarna, nacken och huvudet. Huvudvärken blev som migrän sen på natten. Fy sjutton va ont jag hade 😖. 

Dagen efter, igår hade jag ont i huvudet hela dagen. Och i morse kände jag bara lite av huvudvärken så jag åkte till stallet och hjälpte Janne att mocka. Mockningen  gick bra, men sedan när jag skulle fylla i ett hönät körde det till på vänster sida nere i ländryggen. Kunde nätt och jämt resa mig rakt upp igen. Gjorde ont ett tag, men sedan var det borta. När jag kom hem på gården med bilen kunde jag knappt gå ur bilen, fick så hemskt ont igen så jag var tvungen att lägga mig på soffan när jag kom in. Sedan när jag legat där ett tag och skulle gå och äta kom jag inte upp. Vänstra nedre sidan gick inte att räta upp, sånt jäkla ryggskott, ländryggen var helt platt, det krampade halva ryggen. Så här har jag inte haft på många år nu. Jag fick lägga mig med benen i högläge i soffan så länden fick vila ett tag. Sen när jag skulle gå upp nästa gång efter ett par timmar gick det något bättre. Gick runt ett tag på nedervåningen för jag vet sedan tidigare att det brukar släppa fortare. Till slut kunde jag stappla ut på gården med hundarna. Men nu har jag lagt mig med högläge i sängen igen. Får se hur det är när jag vaknar i morgon.

Inga kommentarer: