torsdag 11 mars 2021

Skoning och ridning

Igår stod skoning på schemat, både Kitty och Kalle blev skodda. Men före det var jag tvungen att åka till Örebro travbana och köpa vinterskor av Stefan i smedjan. Trodde jag inte skulle behöva köpa fler vinterskor i år, men idag ska det bli snö och så finns det lite is i hagen kvar på vissa ställen. Hästarna fick olja på hovarna idag, det är bra med olja där sömmarna kommer ut. Både Kitty och Kalle var duktiga 🥰.

På eftermiddagen tog jag och en tjej en ridtur i skogen. De har huggit ner vår fina skog med jättefina stigar så man har inte kunnat gått där på ett tag, men nu är det fint igen så vi kunde rida där. Det ser så tråkigt ut med kalhygget, det var så fint att rida där förut. Kitty och Kalle tyckte det var lite kul, Kalle blev pigg direkt han kom in i skogen, och Kitty spetsade öronen och kollade runt. Hon tyckte nog det var lite läskigt med rotvälterna, skuggade lite med huvudet när vi gick förbi dom. Men annars var det en lugn skön ridtur i skogen ❤🐎🌲.

Själv mår jag bra, det är bara så FRUKTANSVÄRT TRÅKIGT med pandemin, men det är tur jag har mina hundar och hästar så jag har nåt att sysselsätta mig med varje dag. Träffar en promenadkompis en gång i veckan så det är trevligt sen kommer det tjejer och rider med mig när jag kör eller rider. Sen har jag mina barn, barnbarn, syrran och mamma som jag träffar ibland. Med rimligt avstånd 😏. 

Men oj, vad blåsten tar i nu, ska bli snö idag tydligen, hela 2 dm. Det skulle börjat kl. 9 i morse men det har inte börjat än nu när klockan är 10.00. Hoppas vi slipper det, hagarna är så fina, torra och fina 🙂.



Inga kommentarer: