måndag 8 mars 2021

 Jag har en farbror som har blivit dement och blivit tvungen att bo på ett äldreboende. Han är 81 år och det blir bara värre och värre, han har blivit så mager för han äter knappt enligt pappa. Jag har själv inte varit och hälsat på honom, jag har bara sett kort som min pappa skickade på sms igår. Jag blir så ledsen, han såg så bortkommen och frågande ut på ögonen och så smal 😔. Jag tänker på hur han har det, hur de behandlar honom, jag har ju själv arbetat på ett äldreboende och vet hur en del personal kan bete sig. Tanken på det gör mig så orolig och ledsen. Det är så synd att det inte är som det var förr, de äldre bor hos barnen på gården. Jag fasar för när mina föräldrar behöver eventuell vård, jag hoppas de blir klara i huvudet så de kan bo hemma med hjälp av hemtjänst och oss barn.

På onsdag kommer hovslagaren och fixar hovarna på dessa två och på fredag ska de vaccineras. 


Kitty till höger och så goa Kalle 🥰

Inga kommentarer: