söndag 19 februari 2023

Kallprat

I fredags var jag på min brors invigning i deras nya kontor i Örebro. Jättefint och trevligt, men så kommer detta med att ”kallprata”. Jag klarar av det en stund, sedan blir jag rastlös, blir distraherad av andra saker som sker runt om, jag börjar höra andra samtal och blir okoncentrerad. Jag får svårt att låta bli att titta på annat samtidigt som jag pratar med personen som jag börjat prata med, känner mig helt plötsligt så osocial och får dåligt självförtroende, jag blir osäker helt plötsligt, samtidigt känner jag mig otrevlig, den jag pratar med borde undra om jag är ointresserad. Varför det blir så vet jag inte, ovana att umgås med andra människor jag inte känner kanske? Men samtidigt har jag lätt för att träffa nya människor, hm 🤔. Sen gör ju kläderna sitt, kände mig inte bekväm, hade inte klätt upp mig som alla andra, kände mig väldigt bonnig 😬. Är man snyggt klädd känner i alla fall jag mig lite mer bekväm. Så ska det ju inte behöva vara 😏.

Jag är HSP, typiskt högkänsligt tror jag det jag skrev om ovan, men vad jag har för mig även kan vara lite typiskt ADHD då jag även blir fruktansvärt rastlös i ett samtal, det liksom kryper i kroppen på mig 😏.

Och jag målar och målar, nytt projekt på väg att bli en till tavla 😀:


Den undre bilden blev lite fel, så i den övre håller jag på att försöka rädda den 😂, vi får se vad det blir till slut.

Inga kommentarer: