torsdag 27 oktober 2022

Stressar i onödan

 Åhhhh, jag stressar ibland så jag blir galen, helt i onödan, småsaker som jag far runt och blir irriterad på. Det är lite tvångstankar som fortfarande finns kvar, måste tex göra vissa saker innan jag kan göra andra saker. Tex känner jag att jag måste ge hundarna mat innan jag själv kan sätta mig o äta i lugn och ro, eller ta ut hundarna en snabbis en sista gång innan jag lägger mig fast de varit ute för en timme sedan så de behöver inte ut egentligen 😖. Kontrollbehov kanske man kan kalla det också, en blandning 😏. Jag får ju för mig att det även blivit en vana för hundarna också så de kanske inte gör ifrån sig som de ska annars innan natten. Dumt, jag vet!! Om jag ändå kunde släppa på vissa grejer.

Nu har jag varit ledig sen förra fredagen, men det känns som det bara gått några dagar, tiden går så fort. Jag ska jobba i morgon med, fast jag borde inte, har nog fått en inflammation i bröstryggen. Men det är bara en dag jag ska jobba, det funkar. Det är ju lågsäsong nu så det kommer inte många gäster, idag hade det bara varit 3 gäster utifrån plus personalen, 8-9 stycken då. Blir nog lugnt i morgon med. 

Jag har målat lite akvarell ikväll igen, jag har ju fastnat på djur, blev början på en liten råtta. Stenar är också kul att måla och väldigt enkelt i akvarell. Råttan blev lite ful vid nosen så stenen får skymma lite snyggt 😄.



Inga kommentarer: