lördag 15 oktober 2022

Ska försöka landa i nuet

 Inga hästar hemma, nu har jag tre hundar att fokusera på, det känns lite konstigt samtidigt som det är lite skönt. Jag jobbar ju som kock på Kårsta golfklubb 1-3 dagar i veckan nu i slutet på säsongen och jag har börjat på sensingyoga för att få kroppen att slippa den värsta smärtan. När man utövar sensingyoga löser man upp facian i kroppen som ofta klistrar ihop sig och gör kroppen stel och smärtpåverkad. Jag känner redan skillnad efter va 3 veckor, men jobbar jag en dag känns det som jag får börja om 😳. Så jag måste fundera om kockjobbet är värt det, jag har nämligen blivit erbjuden jobb på Kårsta nästa säsong, då ska jag bara vara kock. Det är stenhårt golv som nog är det värsta med jobbet och köket är litet och det blir rätt rörigt när det blir högsäsong och mycket gäster 😏. Restaurangen har blivit väldigt populär så det är inte bara golfare som äter där, det kommer folk utifrån också och då blir det trångt 😆. Men det är samtidigt så kul och stämningen bland personalen hur härlig som helst 😀🙏🏻. 

Jag älskar ju djur, speciellt hästar, hundar och katter, men jag är så nyfiken på getter, speciellt små afrikanska minigetter. Jag skulle så gärna vilja ha några, men samtidigt pratade jag och min man om att sälja vårt hus för att det är så mycket att ta hand om. Det är svårt, vi måste verkligen ta en ordentlig funderare på det 😏. Det gäller ju att hitta något mindre som ligger så vi kan ha våra hundar lösa i trädgården utan att störa grannar, och det är inte lätt 🙈.

Inga kommentarer: