tisdag 18 oktober 2022

HSP

 Jag lyssnar just nu på en ljudbok ”Att se med hjärtat”, skriven av Marianne Jönsson. Boken är en liten verktygslåda som man kan gå tillbaka till när man behöver. Idag när jag lyssnade handlade det om att dagarna och åren går och man undrar vad man vill göra av livet. Jag älskar ju att hålla på med hästar, men jag känner att jag vill nog inte köpa någon ny häst just nu, jag funderar mycket på det, men då skulle jag vilja bo mer på landet, inte ha en massa tåg 50 meter från huset eller en elgata strax vid vårt hus eller ett pappersbruk som kommer närmre och närmre vårt hus. Ibland låter det nåt fruktansvärt både från fabriken och långa godståg samtidigt. Det är inte kul när man vill ha lugnt och skönt med hästarna. Jag tror det är ca 400 meter till fabriken och nu bygger de ett nytt sodahus mot oss vid fabriksgränsen ungefär.  

Inga kommentarer: