onsdag 26 oktober 2022

Målar lite igen.

 Jag har tidigare målat lite akvarell och nu har jag börjat blanda både akvarell och akryl, jättekul 😀! En tavla kan ta ett tag, går och målar lite då och då när jag känner för det och får inspiration, tvingar inte fram någonting. Den nya målningen är efter en bild jag tog i stallet på Lady och hennes föl Olle. Jag målade hästarna först men målade istället dem bland lite fantasiträd istället för i stallet, det blev rätt bra ändå tycker jag. Jag vet inte vad jag ska göra med tavlorna, kanske ge till barnbarnen någon gång, ser ju ut lite som bilder till en barnbok 😄. 


Jag var hos en bekant för ett par veckor sedan och provade på att dreja. Min syster och hennes dotter var också med, och det var så kul. Så lugnt och avslappnande. Vi tog inte ens några kort kom jag på idag när jag hämtade våra alster efter de bränts. Så jag tog lite bilder nu. 



Som vanligt när jag är bland andra människor har jag svårt att slappna av i mig själv, lyssnar in och kollar hur de andra kanske tycker. Det har blivit lite bättre med åren, och hos Eva som vi drejade hos kunde jag slappna av. Kände mig helt tillfreds i stunden. Det är så onödigt att hålla på och analysera vad andra kanske tror och tycker, de vet ju inte att jag tänker så. I och för sig så kan jag ju analysera och ändra på mitt eventuella beteende om jag märker av att någon tittar lite konstigt, men varför, jag gör eller säger ju ingenting elakt så det borde jag kunna strunta i. Fast ibland kan jag skämta till om något och då kan jag se att de undrar vad det är för fel, men då tror jag att de inte förstår vad jag menar, de är inte vana att jag kan skämta lite med ironi, inget elakt.

Inga kommentarer: