måndag 24 januari 2022

Drömmar

Ibland undrar jag om drömmarna påverkas av hur högkänslig man är? Jag har tydliga, detaljerade och långa drömmar allt som oftast. Igår natt drömde jag till exempel om att jag skulle överta en lägenhet och flytta in där. När jag kom dit med alla mina möbler var det fullt med saker i hela lägenheten, och alla skåp och garderober var fullpackade med grejer. Så jag fick först ta hand om det först innan jag kunde flytta in. Det som var så jobbigt i drömmen var att jag sorterade allt i högar, precis som man gör till sopsortering, fast allt skulle sparas. Det var så krångligt och svårt i drömmen och det tog sån tid. Jag fick inte någon ordning samtidigt som det var känslomässigt jobbigt. Jag funderar på om det var mina egna känslor som jag sorterade i drömmen, man har ju läst att om man drömmer att man går in i ett hus med massa rum så är huset en själv. Jag drömmer över ofta att jag får svindel, att jag är högt upp och vaknar med värsta svindel, och det sticker hemst under fötterna och ibland i fingrarna. Drömde häromnatten att jag var i en skyskrapa där det var ställningar utanför mitt fönster. Sedan kröp ett av mina barnbarn som var i ettårsåldern ut genom fönstret och rullade ut. Där stod en manlig bekant och jag ropade helt skräckslagen att han skulle ta emot henne. Men jag såg hur han tappar henne och hon faller ner. Han säger "förlåt, jag tappade henne". Det var så hemskt alltihop, men jag ser henne hänga längre ner på ett ställningsrör, och hur hon tar sig upp o kryper upp på några trappsteg och vi får tag i henne. När jag vaknade hade jag sånt adrenalinpåslag och hisningar, fy sjutton 🥵. Tur det bara är drömmar!!

Har gjort hemmagjord glass ikväll, hasselnötssmak, så himla god 😋!




Inga kommentarer: