torsdag 3 februari 2022

Lovar för mycket ibland

Ibland mår jag rätt bra i kroppen och får så mycket energi att jag vill göra så mycket, och framför allt vad gäller bl a hästar. Dessutom tror jag att jag inte är riktigt ärlig och sann mot mig själv, gör saker fast jag egentligen vet att det inte kommer hålla i längden. Jag gör saker för jag vill inte verka "lat" eller "klen", dumt men sant 😒. 

Nu åker jag ju och hjälper vår travkompis som äger vår delägarhäst på morgnarna. Vi tar ut hästarna, mockar och fodrar. Igår blev det att jag mockade alla fem boxarna, kan ju verka lite, men hästarna bajsar på samma ställe i stora högar och då blir det tungt, mycket kiss kan också bli tungt. Jag satt även länge och målade igår, och stolen jag sitter på är en pinnstol, det blir hårt för kroppen även det. Så i morse fick jag skicka ett sms att jag inte kom, känns inte kul när jag vet att han tycker det är så kul och bra när jag kommer. Och det tycker ju jag med så det blir dubbelt tråkigt att behöva säga ifrån 😒. Denna vecka har jag varit där måndag-onsdag, men jag ska dit i morgon igen, jag får ta det lite lugnt. 

Ja, jag har börjat måla lite, en hobby jag hade för flera år sedan, målade då akvarell, men nu blandar jag akryl och akvarell, jättekul 😀. Och så är jag snart klar med min "diamond painting". Målningarna är inte klara än, jag provar lite 🙂.






Inga kommentarer: