måndag 3 januari 2022

Jag tror att jag skulle vara utsedd till spejare om vi levde som grottmänniskorna, det märks bland annat om vi åker bil och min man kör. Jag kör mer än vad han gör fast jag sitter bredvid, vi är väldigt olika han och jag, jag tror jag har full koll vad som händer långt fram, vilket nog också kan bero på mitt kontrollbehov också 😁 och att han kollar mycket vad som händer på sidorna. Älgar, rådjur mm är väldigt intressant tycker han och jag kollar blint på vägen, jättejobbigt 🙄. Kan bli en hel del diskussioner under vår bilfärd, och jag vet att jag kommenterar väldigt mycket pga det 😏. Det var lika när vi hade hästar, lyssnade mycket, hörde ljud som jag tyckte var jobbigt för hästarnas skull (och även mig 😏), mådde dåligt över oljud från bruket och bilar eller motorcyklar som körde så det lät mycket. Hade vi fortsatt med hästar eller tänker köper nya vill jag inte bo kvar här. Jag vill ha lugnt och tryggt för mina djur och mig själv. Lite mer skog i och runt hagarna, nu är det väldigt öppet och bara en liten skogsglänta att gå in i. Dessutom syns hästarna både från trafikerad väg och många går förbi, detta gör att jag har lite svårt att slappna av om vi skulle åka bort och vi skulle ha någon som kommer 2 ggr/dag och sköter om dem. 

Jag ser mycket detaljer vad som händer och sker och börjar ofta prata om det också. Jag kan inte komma på något specifikt just nu men det kan bli jobbigt ibland då det kan vara så små saker som ingen bryr sig om. Jag skulle lika bra kunna fundera på det själv och inte säga något, det är som jag pratar för mig själv fast för högt så det hörs 😂. 

Inga kommentarer: