onsdag 5 maj 2021

Ny valp

 Min man har beställt en drevervalp som vi kommer att få veckan innan midsommar. Det var längesedan vi hade en valp sist, jag tror det var 2004 eller nåt sånt. Vi har på senare tid tagit över hundar när de varit äldre. Våra två små som vi har nu, Ivar 7 år och Rollo 7 år i november har vi tagit över efter min ena dotter. Så det ska bli kul 🙂!  Jag är bara lite orolig över hur Rollo och Ivar kommer reagera på en ny hund. Ivar är en enmanshund, han följer mig överallt och Rollo han brukar hålla sig undan när nya hundar kommer in i huset. Men det blir nog annat när det kommer en valp. Vi har valt en tik, jag tror det passar våra hundar bäst. Ivar han går och markerar här och där när det kommer en hane bla. 

När min man ringde upp uppfödaren var det 3 stycken som redan tingat 3 tikar, och han visste ju inte hur många som skulle komma ut så vi fick stå i kö på en tik. Men så ringde uppfödaren och sa att det kommit 8 tikar, helt otroligt 😄. Så då fick vi tinga en. Men det blev ett förhör, uppfödaren ville veta allt, hur tiken skulle bo, och om vi skulle göra jaktprov. Han ville även komma med och jaga och hälsa på. "Du kommer inte bli av med mig " sa han. Det är jag glad över, så ska uppfödare våra, hålla koll på vart valpen hamnar och följa upp. Lite annat än hunden jag skrev om innan. Så om ca 2 veckor ska vi upp till Mora och välja valp. Spännande 🥰.



Inga kommentarer: