onsdag 19 maj 2021

Borde lyssna på mig själv 😏

 Idag kl 9.30 åkte jag upp till Lindesberg för att ta vaccin. Sa till min man att jag var tveksam, men han sa: "det är klart du ska ta vaccin", och när jag sa att jag var rädd för hur man kan må efteråt sa han att det är så många som tar och det blir så lite biverkningar. 

Men på eftermiddagen började jag få sjukkänningar så jag gick in och la mig i soffan efter equiterapeuten varit och behandlat Kalle och Kitty. Jag fick frossa och kände mig plötsligt väldigt sjuk, influensakänsla. Och plötsligt började jag må illa, hann knappt in på toa innan jag kaskadspydde. Fy sjutton, det värsta jag vet. Fick springa så 4-5 ggr. Men sen slutade det, men jag kände mig fortfarande väldigt sjuk och matt, orkade inte ens kolla tv. Sen somnade jag nog, och när jag vaknade kände jag mig bättre. Usch, det var lite olustigt. Googlade på biverkningar och läste att får man kräkningar och feber efter första sprutan ska man lugna sig med andra för reaktionen kan bero på att man redan har tillräckligt med immunförsvar, man kan tex redan haft corona. 

Kalle och Kitty får behandling av Pia Saxin 🙂❤


.



Inga kommentarer: