torsdag 13 maj 2021

Jobbiga känslor

 I förmiddags när jag åkte bil till jobbet fick jag då jobbiga minnen från när jag var liten, jag kom plötsligt ihåg hur det kändes när jag förmänskligade saker. Tex så fick min pappa ta upp en planka från sjön när vi var ute och åkte båt. Jag tyckte så synd om plankan dom skulle ligga där ensam och flyta helt själv. Jag kommer ihåg vilken stark känsla jag hade, jag grät nog så pappa åkte tillbaka och han tog upp plankan i båten och den fick följa med till vår brygga som vi hade med flera grannar. Känslan är samma som när jag ibland  tänker på alla misshandlade djur som finns runt om i världen. En del lägger ju upp fruktansvärda klipp hur tex en hund hänger i ett koppel och mannen bara slår och slår, jag får sådan ångest av detta, lever mig så in hur hunden känner sig. Ibland kommer dessa tankar bara upp, usch, vet inte varför 🤔😔. 

Jag åkte efter en slaktbil härom morgonen, klarade inte av att titta på den och veta att där inne finns det ett antal stackars djur som ska i stress föras in i slakthusen. Den åkte en bit framför mig så jag fick kolla åt sidorna när jag körde eller precis framför bilen. De föds upp för att dödas vid ung ålder bara för att vi ska ha mat snabbt. Det finns ju så mycket vildsvin I skogarna, varför inte ta vara på dem, de dör utan stress i varje fall istället för de stackars grisarna som blir jättestressade. Jag vet inte om det är typiskt HSP, high sensitive person??

Inga kommentarer: