torsdag 11 augusti 2016

Nu har jag bestämt mig....

Jag har blivit erbjuden att köpa Vilja Rico, en travhäst som har varit skadad för mycket och ska gå i pension, ett jättesnällt sto som är snäll att rida på också. Hon är hög, tror hon var 1.70, men det gör inget på en sådan snäll häst. Men det är som vanligt, hur ska det gå när hon ska skiljas från sina stallkompisar, kanske skulle hyra in henne där i början för att vänja av henne lite sakta. Jag tycker ju även det är lite roligare att vara där det händer lite mer, det är ett stort stall med ca 13 hästar, och man får mer sällskap att rida ut :-).
Det är ett stort steg att ta, hon är 7 år och kommer antagligen att leva tills hon blir över 20 år. Det kommer bli hennes andra och sista hem har jag !ovat Inger som äger henne nu :-). Och jag skulle inte heller klara av att sälja en häst vidare.

Jag får nog snart köpa ett större ställe om jag ska få plats med alla djur jag vill ha. Helst skulle jag vilja ha lite getter eller får också :-).


Här är hon Vilja, en grann dam i sina bästa år.



Inga kommentarer: