fredag 24 november 2023

Fredag

Idag började jag som vanligt dagen med att lägga ut hösilage i foderstugan som finns i hagen till hästarna. Sedan sätta på grimma på Texa som fick vara ute i lilla hagen som hör ihop med utestallet, hon kan då gå ut och in som hon vill. Leder ut henne i hagen, och efter det går jag och hämtar Amarone som står inne i boxen, en stor box, vi har tagit bort väggen mellan två boxar så hon får mycket utrymme. Ibland går de utanför boxarna båda två. Sedan mockar jag, lägger i mat i foderkrubban utanför boxarna och lite i en box så Texa får äta samtidigt som Amerone när de kommer in, Amarone kan vara väldigt hård mot Texa, hon jagar bort henne från maten. Ute i hagen går bra vid foderstugan 😊. Sedan gick jag ut m hundarna, fick då se att de håller på att ta ner alla träd vid skogsdungen bortanför oss. Synd, den har stoppat blåsten då det blåst mycket, nu kommer det säkert att blåsa mycket mer på oss. Sedan när jag kom hem tog jag bort en egengjord värprede, tog så mycket plats. Och gjorde även rent från hönsskit och massa hönsfjädrar som legat under den, det var mycket 😆. Sedan gick jag in och dammsög, det blir mycket hår från hundarna och en del annat smått och gott när hundarna springer in från trädgården 😏. Nu sitter jag och skriver detta, frukosten åt jag mellan promenaden med hundarna och städningen av hönshuset. Kanske jag skriver mer ikväll efter jobbet, ska jobba 18.00-22.00.

Inga kommentarer: