torsdag 9 november 2023

Ensam

Ibland, som ikväll, känns det som jag skulle vilja vara helt ensam utan någon som pockar på min uppmärksamhet, slippa ta hand om hundar och hästar, kunna bara vara för mig själv en liten stund. Min ena hund vill vara med mig hela tiden, och han vill ha nåt att äta hela tiden, det blir stressigt ibland. Sitter jag t ex och äter vid matbordet sitter han och ”buffar”, jag får inte ens sitta och äta själv. Jag vet att jag skämt bort honom, att det är mitt eget fel 😊❤️. Jag älskar mina djur. Sen ångrar jag vid dessa tillfällen att jag köpte vår häst, jag gjorde ju det för jag inte ville att hon skulle säljas till någon som inte känner henne och vet hennes bakgrund med ryggproblem. Hon sattes ut på annons att hon är som ridhäst. Men med det ryggfelet hon har är det nog inte så bra att rida på henne. Jag tänker bara på andra och gör saker för andras skull. Jag börjar bli trött på det. Jag fick även med Amerone som sällskap och då slipper ägaren kostnaden för en av alla hennes hästar, men jag älskar dem hästen även om hon är jäktigt stoig, hon vill bitas och sparkas när täcken ska på. Men det går faktiskt bättre nu, jag sätter inte fast henne i stallgången, hon får stå med grimskaftet bara hängandes över ryggen. Nu ska jag sova bredvid Ivar och Rollo, ska upp o jobba i morgon kl 7.00.



                                     Ivar busen ❤️


Inga kommentarer: