söndag 9 april 2023

Satt igång och jobba

Jobbar som sagt som timvikarie nu igen inom hemtjänsten. Jag har ju inte tänkt jobba mer än halvtid , vill inte hamna i dåligt mående igen pga stress. Det är många ungdomar som går i skolan som vill jobba på lov, kvällar och helger så jag antar att man får jobba mest vardagar dagtid. Och det är ju bra 😊. Jag känner att jag behöver lite tid att fundera när jag ska göra vissa saker, vi gör ju allt på mobilen nu för tiden, registrerar medicin och ser vart man ska och vad man ska göra där. Jättebra, men det är lite pyssel, speciellt medicinen. Men det går rätt bra redan, man får ju fråga andra, det är inga problem. En del, speciellt ungdomarna är lite mer snabbtänkta 😄, så ibland när man går två och två känner jag mig lite ”trög”, jag behöver ta saker i min takt annars blir jag stressad, och i slutänden får jag lika mycket gjort i varje fall. Och i telefon uppdateras det inte så mycket, det som står att man ska göra hos brukarna stämmer inte riktigt alltid. Så jag brukar fråga någon på morgonen om jag blir osäker, ofta vet brukaren också 😊. När man jobbar såhär märker man att man är HSP, just detta med att jag måste fundera mycket innan jag gör något, analyserar både kollegor, speciellt hur de tycker hur jag jobbar. Jag är noga och empatisk, känner in mycket. Jag är ibland helt slut när jag kommer hem för att jag blir så överstimulerad. Men jag har ibland svårt att varva ner när jag kommer hem, jag tror det beror p att jag är så överstimulerad av alla intryck och analyserande 😄.

Inga kommentarer: