söndag 30 april 2023

David Lagercrantz högkänslig




Satt och tittade på Bianca på tv där David Lagercrantz var en av gästerna. Vilken fin person, han är väldigt högkänslig och jag kände så med honom där och då. 

David Lagerkrantz

Han är som jag, känslig och analyserar hur andra ev uppfattar oss. Och han är som jag, ”hoppig” 😏. Och det är inte lätt. I mitt fall beror det på att jag lever mig in i saker, analyserar mycket, och det tar så otroligt mycket energi som jag har skrivit om förut. Dessutom behöver jag ”vila” långa stunder.  Det var nästan att om jag kunnat skulle jag hoppa in i tv:n och krama honom. Det var så jag kände hans känslor genom tv-rutan. Fick en känsla av att han som jag känner sig utanför och annorlunda i ett sällskap eller i en grupp av människor. Jag har inte uppfattat honom så tidigare. Jag brukar tänka på hur det hade varit om man levt ”på savannen” som man brukar säga, då hade vi högkänsliga varit de som hållit utkik efter faror, tagit hand om nya i flocken och sett till att alla mår bra. Man får helt enkelt försöka acceptera att man är högkänslig men även stark. Livet är upp och ner och man får vara lite ”hoppig”,  och som en person sa till mig när jag började jobba igen på ett jobb jag varit på tidigare; ”vad du hattar”, inte kul att höra 🤔.

Ikväll var jag hos hästarna i stallet. När jag skulle ta in märrarna var det något som störde dom, något gjorde dom uppskärrade. När jag skulle ta den ena var de de uppstissade så den andra sprang ut mellan Vilma och staketstolpen. Jag blev inte så orolig, förstod att hon skulle följa med oss, men det kunde ju komma bilar på grusvägen. Men hon sprang in i en annan hage och började springa runt där och frusta, något var tydligen skrämmande. Så jag ställde även Vilma i den hagen. Så de fick springa omkring där tills de lugnat ner sig. Sedan tog jag in dem. Jag fixade till och borstade märrarna, satte på dom täcke för det skulle bli endast +2 grader i morgon och regn hela dagen. Sen mådde jag så bra 😀❤️. Innan jag kom till stallet kände jag mig svag och sjuk, kändes som jag inte hade hämtat mig riktigt sen jag var sjuk för ca 2 veckor sedan. Dessa hästar får mig att må så bra, älskar dem för deras stora hjärtan ❤️. 



Inga kommentarer: