söndag 25 februari 2018

Nu när jag har haft mycket värk i kroppen så har jag bland annat haft ont i mitt knä, sjukgymnasten har konstaterat att det är en meniskskada och läkare tror det är artros eftersom de hittat det i det andra knät genom röntgen. Detta har gjort att de långa dagliga promenader på 5-7 kilometer m hundarna fått stått tillbaka sedan i somras. Nu de senaste 2 veckorna har jag och min man tillsammans med våra tre hundar tagit skogspromenader på ca 4 kilometer ca 2 dagar i veckan, dessutom har jag börjat tagit promenader på 4-5 kilometer med de två minsta hundarna. Den största 11-åringen har ont i ett bakben pga artros även hon, henne tar jag bara en mindre promenad med just nu så det passar mitt liv bra just nu. Men ändå får jag dåligt samvete, tycker de verkar ha tråkigt. Morgon och kväll får de även gå en runda på 1.7 km. Vi har även en stor trädgård som är inhägnad där de får springa ut på flera ggr/dag. Men jag analyserar, kollar hundarna hur de ser ut. Måsta försöka släppa mitt dåliga samvete.  Till våren ska vi ju gå på lydnadsträning jag och Frallan Hasse, och jag och Rollo, den minsta och jag ska gå på spårkurs om vi får plats i kursen. Och Roxy får bli pensionär från jakten.




Inga kommentarer: