onsdag 28 februari 2018

Jag är med i Svenska Hästars Värn, där tar man hand om hästar som far illa och som man kan få adoptera. Man får hem en medlemstidning och där finns dessa hästar med som är lediga för adoption. Jag har tidigare haft funderingar på att skaffa oss en kallblodstravare eftersom både jag och min man har tagit b-licens som travtränare. Vi hade tidigare en foderhäst som var f.d travare men som nu går som fölmärr, där började mitt intresse för trav. Jag har tidigare varit emot allt vad trav heter, har tyckt synd om hästarna, men efter jag började följa med en travtränare på tävlingar så såg jag hur väl omhändertagna merparten av hästarna är. Det har blivit så mycket regler nu inom travsporten så hästarna behandlas bättre och bättre. I alla fall, jag började köra Amerone som min foderhäst jag hade då heter. Sedan köpte jag en travhäst som hette Vilja, denna häst red jag bara på i början men började sedan köra lite med då hennes skada som hon tidigare hade läkt. Jag och min man fick idén att gå på travskola vilket vi gjorde. Det gav mersmak och vi tog sedan b-licens.
Som jag tidigare skrivit fick jag ta bort Vilja pga stora tandproblem som inte gick att bota, och jag har i skrivande stund ingen häst. Så nu såg jag i SHV att de har en f.d  kallblodstravare, ett sto som är 9 år som har haft ett tufft liv men som nu blivit tryggare i sig själv. Hon är inriden men vet ej om hon varit körd på länge, kanske hon har dålig erfarenhet så det kanske inte går att köra henne. Jag tänkte bara i såna fall köra henne här hemma för motions skull.
Problemet är att jag har problem med värk i kroppen så jag vet inte om det fungerar, detta kalla väder som har varit har inte varit bra för mig. Men kanske det blir åt andra hållet, har jag en häst att ta hand om så kanske jag kommer må jättebra, hästar är helande.
Detta tål att tänkas på, men jag är väldigt sugen.

Inga kommentarer: