lördag 30 juli 2022

Trodde det började bli bättre…



Igår kände jag mig någorlunda, så i morse började jag damma lite, dammet ligger som ett lager överallt 😏. Men det skulle jag inte gjort för nu mår jag sämre igen, känner mig mer förkyld och slemmigare i halsen och feberkänsla. Kan det bero på att jag satt ute en stund igår kväll då jag kände mig mycket bättre??? Och ikväll när vi tog ut hästarna efter de varit inne en stund mitt på dagen pga all jäkla broms blev jag andfådd när Olle började busa när jag gick med honom, jag som har bra kondition annars 😳. Jag får nog helt enkelt ta det lugnt och inte göra någonting, mest synd är det om de stackars hundarna Rollo, Ivar och Vizzla som inte får sina långpromenader. Men idag hörde jag hur Vizzla gnällde mycket utanför, jag trodde ju hon hoppat bakom sofforna på vår uteplats och inte kom upp därifrån som hon brukar. Men när jag kom ut stod hon utanför trädgårdsgrinden, hur hade hon kommit dit 😳?? Den hunden är ju jaktgalen så där var det tur att det inte var några rådjur ute precis då, då hade hon varit långt borta. Jag har ingen aning om vad hon gjort eller hur länge hon varit borta. Men inte mer än 20-30 min är det i varje fall inte, det vet jag, då fick de mat.
Så nu sitter jag och läser bok och ser hästarna i hagen 😍🐴. 

Inga kommentarer: