måndag 25 juli 2022

 Fölet Olle växer, han är så fin, börjar se ut som en häst nu 😀. Jag försöker hantera honom så gott det går, satte fast honom häromdagen och fick kratsa 3 hovar innan det blev jobbigt för honom. Han är väldigt duktig för att bara vara 3 månader snart tycker jag. Man måste vara väldigt lugn, inga hastiga rörelser. 

Jag tar in både Olle och mamma Lady Jo samtidigt i grimskaft och igår började han springa om mig, det är nästan så han springer på mig. Förut har han gått bakom både mig och mamma Lady, jag måste börja träna honom så han stannar bakom mig. 

Men i morse vaknade jag m corona, min man har haft det sedan i torsdags och känner sig skaplig, så han åkte ner till apoteket och köpte ett test till mig som visade positivt 😞. Min man blev smittad av vår travtränare. Just nu har jag rethosta, feber och matt, det susar i hela kroppen. Hoppas jag inte blir alltför sjuk. Det värsta med att ha djur är när man mår så här. Fick förresten förfrågan om att ta över Lady, Olles mamma, jag sa att det gör jag gärna eftersom jag fäster mig så vid hästar jag umgås mycket med. Och jag klarar inte av att säga nej, det är mitt ego som talar, hon skulle nog få det lika bra hos någon annan 😏. Eftersom inte hästar får gå själva ska vi även ta hit Vilma, starthästen som kommer bli pensionär nu till nyår, då blir hon tio år. Hon är sån som vaktar sin box, brukar hugga efter en när man står utanför boxen, men tar man ut henne därifrån så är hon jättesnäll att hantera ❤️. Vi får se hur hon blir när hon kommer hit 😀. 

                 Wilma med sin ägare Janne Hägg

Inga kommentarer: