onsdag 14 april 2021

Börja jobba

Skulle egentligen börjat jobba denna vecka på Kårsta golfklubbs restaurang men det blev framflyttat pga kalla nätter. Greenerna mår inte bra av att man spelar på dom då. Men på lördag och söndag ska jag jobba 11-15. Skönt med en lugn start i början 🙂.

Det jag funderar över är ju pandemin, de sa idag på radion att man endast ska umgås med de man bor med 😯. Hur går det ihop, i en restaurang träffar jag många människor på en dag?? Och min man som är så orolig för att bli smittad. Ja, det ordnar sig nog, vi får säkert ha mask på oss.

Mask hade jag på mig i morse när jag lämnade lilla Ivar hos Anicura i Arboga, han ska operera bort fem tänder om allt går som det ska. Det blir hans sista som försvinner, sen har han inga kvar att ha ont i. De fem sista hade han inte ont av nu, men de tyckte det var lika bra att ta bort dom för de kommer också lossna pga bakterier som han har i munnen. Hans tänder är ju så pyttesmå så det blir lätt karies i dom. Lika jobbigt varje gång att lämna honom där, men han fick med sin älskade kanin och sin bur att sova i 🥰.



Inga kommentarer: