måndag 19 september 2016

Bakat..

I lördags fick jag plötsligt för mig att jag skulle baka. Jag gjorde stora blåbärsmuffins, helt perfekta blev de, hade glömt hur kul det var :-). Sedan skulle jag göra havreflarn men hade glömt köpa bakplåtspapper, så jag gjorde dem i bullformar, jättebra storlek, lagom till en kopp kaffe, jag gjorde moccakräm emellan. De var så goda så de måste jag snart baka nya av. Idag ska jag baka bullar, det tar jag tag i lite senare när solen försvunnit, tänkte jag skulle klippa gräset först.
Jag har även varit och köpt färg till foder runt dörrarna, och även till dörrarna och trappen till övervåningen. Det ska även målas väggar i hallen och väggarna upp till övervåningen. Det ska bli skönt när det är klart, jag behöver ha ett projekt annars går jag snart upp i atomer. Jag har inte jobbat sedan två veckor tillbaka, de behöver tydligen inga vikarier, och det är väl bra för de gamla, att de får ha sina ordinare personal hos sig.
På tal om det har jag fått brev hem från Lindesbergs kommun, de vill att man ska tycka till om hur det är att bo här. Jag kommer tycka till om äldreomsorgen, hur de äldre blir drabbade av nedskärningar av personal, hoppas fler gör detsamma :-).

Inga kommentarer: