onsdag 22 mars 2023

Fortsätter med hästhuvudet

Idag var vi ute i vårt lilla stuga som vi har lite som ett förråd, jag har även haft den som sadelkammare, men då med travstjärna. Det finns en liten toa där inne i ena gaveln, och där funderar jag på att göra ett hönshus. Det är ett bra ställe, lätt att göra rent då det är plastgolv och plastväggar. Bara att duscha av. Så nu ska jag göra inredning.

Jag hämtade min lerhästhuvud hos Eva ikväll, tänkte att jag kan ju faktiskt greja med den hemma. Gjorde lugg och man, svårast är att få till ögonen 🤔.  Jag började även måla en akvarell ikväll, det blev äpple igen 😄, gillar att måla äpplen, vet inte varför? 

Jag väntar på att delegeringen ska bli klar så jag kan få börja jobba snart, det är lite tråkigt att bara vara hemma. 

Idag när vi skulle ut och gå med hundarna kräktes Vizzla, hon ville äta gräs. Jag kände att det var nåt som inte var bra. Sa det till min man, kanske det vore bra att vända med henne. Men han tyckte det inte var någon fara. Men jag förstod att det var nåt. Hundar brukar ju vilja äta gräs för att rensa magen. Men när vi kom hem kräktes hon rosa skum och det var lite små prickar med blod. Det var det jag visste, och jag blir så frustrerad när jag känner så tydligt och det inte blir taget på allvar, och det är ju inte första gången när det gällt våra hästar och hundar när de blivit dåliga och 2 hundar och 3 hästar har jag känt att det är något riktigt fel som jag har känt men ingen annan förstått, bara tyckt jag inbillar mig. Så jobbigt när man vet men jag ”letar bara fel”  typ 😏. 






Det blev en arg häst 😂, men den är inte klar än, inte heller tavlan är klar.


Inga kommentarer: