måndag 17 oktober 2016

Nytt jobb

Jag har fått ett nytt jobb som personlig assistent, femtio procent. Jag ska börja mitt första pass på fredag så det blir spännande, verkar jättebra :-).!
Jag ska gå på introduktion i morgon och på onsdag så det känns väldigt snabbt, men huvudsaken att det kändes bra på intervjun och träffen med personen jag ska vara hos :-).
Det blev lite tokigt först, jag hade sökt för en deltidstjänst och första kontaktpersonen och jag kom överens om femtio procent, men vid intervjun visade de mig en sjuttiofem procents schema. Tyckte då det såg bra ut och allt annat kändes så bra så jag sa att det såg inte så farlugt ut, men då när jag kom hem och visade min man tiderna så fick han slag, det blev 177 timmar eftersom man har sovande jour, det blev lite skillnad från halvtid till detta. Så jag meddelade samma em/kväll att det skulle jag inte orka med. Så nu efter lite turer så har vi kommit överens och det är jag jätteglad över, ska bli kul att komma igång och få jobba lite. Äldreboendet har jag sagt ifrån, de hade för många vikarier och för lite jobb :-).
Så i morgon gäller det, känns lite pirrigt faktiskt :-)!!
Jag återkommer i morgon om pirret i magen var befogat eller inte :-).

Inga kommentarer: