måndag 16 juli 2012

Nu utökas familjen ytterligare hos våra Hedemorahöns....

När  första kycklingen kläcktes i kläckningsmaskinen så provade jag att lägga den under en höna som redan har en större kyckling. Det var kväll så hon låg redan i redet. Jag la den lilla försiktigt framför hönan och hon reste lite på sig så kycklingen kunde krypa under, helt otroligt snäll höna. Så efterhand som de andra kycklingarna kläcktes så gick jag ut med dem till hönan och hon lät de ligga under henne. På morgonen efter när jag kom in till dem så stod de alla fyra små med hönan mitt på golvet i hönshuset.
Det ser lite roligt ut, men en del lägger sig och sover med benen utsträckta så här :-)..



Denna lilla blev riktigt kär i sin adoptionsmor, hon följde henne ända ut i hönsgården efter knappt ett dygn.

Inga kommentarer: