söndag 23 augusti 2009

Sköna höst!!

Vad jag gillar hösten, om man nu kan kalla det höst, men det känns så???? Trädgården är som finast tycker jag nu när man rensar bort en massa gamla blommor i rabatterna och gräset är nyklippa. Jag tror det är ljuset som gör det och den sköna luften att allt känns så rent på något sätt.

Sitter nu här i vårt (nästan) tomma hus och skriver några rader, två barn utflugna och ett som allt som oftast bor hos sin pojkvän i Örebro. Ja, så här kommer det att bli, lika bra att vänja sig :-o. Livet är som det ska vara! Man får nu börja leva om, resa lite mer, vidga sina vyer. Man behöver ju inte åka så långt, bara man får lite miljöombyte, det räcker.

Jag har sökt jobb, ett jobb som jag egentligen inte tror passar mig, men jag har lite andra planer också. Vill ju helst ha något eget, vill känna att jag kan bestämma över mig själv, det är ju drömmen. Men det gäller att det ger något också, får se vad det blir...

Inga kommentarer: