måndag 2 februari 2009

Överfallslarm!!

Måndag och ledig efter en helg på mitt nya jobb. Allt känns bra tycker jag förutom att det känns lite jobbigt när man har jobbat själv i ett kök med två intagna och de ordinarie personalen kommer och tar över. Har jag gjort det jag ska, eller? Känns lite obekvämt på något sätt. Men det har ju faktiskt bara gått en vecka sen jag började, så jag tycker inte att jag kan begära för mycket av mig själv heller, vilket jag ofta gör.

Strax innan vi skulle skicka ut lunchen gick det ett larm, vilket hörs i min telefon som man har på sig. Brydde mig först inte om att titta, men gjorde det till slut i alla fall och fick se att det stod köket på displayen, hjälp! Helt plötsligt stod det en tjej bredvid mig, det kan inte ha tagit mer än högst 20 sek. Hon såg att allt var okej och ropade på nästa, sen kom det fler och fler, helt plötsligt stod det 5-6 personer inne i köket som hade fått sprungit på larmet. Herregud, vad pinsamt!!! Men de sa alla att det händer, jag behövde absolut inte känna mig dum, skönt!! Det sitter nämligen ett överfallslarm uppe på den sladdlösa telefonen som man har i bröstfickan, väldigt lätt att komma åt om man inte tänker sig för. Ja nu fick jag i alla fall se vad fort det gick för dem att komma ner i fall det skulle hända någonting någon gång :-)).

Tog en långpromenad idag igen med Roxy och Bizzy, var jätteskönt med sol och lagom kallt. Man är så van att bo här i Frövi med sjön och Hinsebergsbron så man blir hemmablind, men vad vackert det är när man kommer från Frövi och går över Hinsebergsbron mot Kaninholmen!! Och när man står på Hinsebergsbron och kollar mot småbåtshamnen och ut mot Kärringön, otroligt fint!

Var med syrran ner till Fagrells café idag på förmiddan, blev bjuden på en macka och the, med en liten semla till efterrätt av henne, mums!! Vi satt och snackade om allt möjligt, skönt ibland och bara sitta så där! Sedan kom själva ägaren Fagrell och satte sig en stund och pratade, det blev att vi pratade om dans. Hon gillar ju att dansa och talade om att det finns olika sorter foxtrot som jag inte hade en aning om, tex dirty-fox, det är lite som dansen de dansade på filmen "Dirty dancing". En annan var gnuss, tror jag den hette, då har man pannorna mot varandra när man dansar, vi bara skrattade, kändes lite galet!!

Inga kommentarer: