söndag 4 januari 2009

Kallt ute!

Hu, vilken kyla, 20 grader, hur längesen var inte det sen det var så kallt? Känns som att man inte vill gå ut idag, inte ens hundarna vill vara ute.
Köpte filmen om Lindesberg på Ica igår, tittade lite igår och ska fortsätta tittandet idag. Kul att se en massa gamla bilder från Frövifors mm. Hoppas han som gjort filmen fortsätter med filmer från 60-talet som han ska göra enligt Na, då blir det mer intressant för en annan.
Var till min kusin och hennes man igår på middag, dom bor bara över gärdet så det var nära. Men vi var så lata så vi tog bilen dit i alla fall, men gick hem, redan då var det säkert nära till 20 grader. God mat fick vi, kräftor som sonen fiskat upp i fröviforsån till förrätt och älgstek som dom hade gjort i lergryta som varmrätt, väldigt gott, magen stod rakt ut sedan. Satt sedan och kollade på en film om älgjakt, en bra film, men jag blev lite smått illa berörd när dom sköt en kalv, usch! Jag var ju med i ett jaktlag ett år och sköt då en älg, men efter det ville jag inte vara med längre, mådde faktiskt lite dåligt efter att jag skjutit den, speciellt när dom skulle dra upp den på kärran. Hade jag verkligen skjutit den??? Trevligt hade vi i alla fall!

Inga kommentarer: