måndag 29 december 2008

Jobbar!!

Har jobbat en hel del under jul och mellandagarna, vilket är bra! Juldagen tror jag att det bara var en ordinarie och resten var vikarier på grund av influensan. Det går snabbt när det börjar, en efter en åker dit. Senast igår gick det hem en personal som var sjuk. Igår jobbade jag kväll och var ute och åkte båda turerna, och det trivs jag med, kul att få komma ut i stugorna.
Igår började jag fundera på hur detta med larmen egentligen fungerar, trodde larmcentralen ringde upp och direkt när brukaren larmat, men så verkar det inte vara. Larmcentralen ringde på min telefon och sa att han skulle ta hand om hans fru själv på kvällen och lägga henne, och efter en stund ringde det igen och dom sa samma sak. När jag sagt att jag redan visste det så ursäktade hon sig med att hennes dator var seg och att det kom upp på datorn när hon precis sa det till mig, konstigt! Alltså ringer brukaren först dit och dom svarar, sedan skriver dom in det på datorn och någon annan ringer sedan upp oss. Undrar hur lång tid det tar, för en gång när jag kom till en tant så sa hon att hon hade väntat i en halvtimme fastän jag gått till henne på en gång. Mystiskt, måste jag kolla upp!!

Inga kommentarer: