söndag 26 oktober 2008

Auktion i Fellingsbro

Var på auktion med syrran igår, något jag inte varit på jag vet inte hur många år. Kallt var det, trodde jag skulle frysa ihjäl ett tag. Ropade in en låda med vaser i bland annat för 100:-. Utroparen frågade om han kunde få ett bud på 100:-, men fick inget så jag ropade 100 och fick det, kunde ju ha ropat 50 så kunde jag säkert ha fått det för det påminde mig syrran. Spelar ingen roll, vasar behövde jag i alla fall. Träffade en Frövitjej som vi pratade med när vi stod bland några gamla ekar (båtar). Syrran kom då på att man kunde ha en i trädgården och odla i, vilket vi nappade på. Syrran och J ropade in en varsin, jag tror syrran fick en för 50:- och J en för 11:-, som hittat! Men J ångrade sig sen, hon trodde inte hennes kille ville ha en till i trädgården, hon hade en redan som sandlåda. -Jag kan köpa din för 15 :-, sa jag. -Okej, sa hon, och vi var överens. Där tjänade hon 4:- :-)). Så i morgon får jag och syrran ta oss till Fellingsbro med en kärra och hämta dom. Denna auktion tog tid, efter ca 5 timmar kom dom äntligen till möblerna. Ropade in en stor trasmatta för 100:- som jag ska ha i köket (hoppas bara den passar). Syrran hade med sig en hel del hem, bland annat stora mjölkkrukor som hon ska göra iordnig och måla.
Det fanns jättefina möbler, bland annat stora skåp som skulle passa i mitt vardagsrum. Men där var en kille som ropade in möbler och sålde vidare sen. Han höjde priserna på möblerna så vi åkte hem sen istället.
När jag kom hem var min äldsta dotter där, vi köpte pizza och satt sedan framför tv:n och slappade.

Inga kommentarer: